Zajedno smo jači !
Toplana i dalje nezakonito po potrošačima
Trgovačko društvo “Toplana” d.o.o iz Karlovca (u daljnjem tekstu: Toplana) i dalje nastavlja s nezakonitim radom uz primjenu odredaba nepoštene poslovne prakse koja je Zakonom o zaštiti potrošača zabranjena. Jedino što vrlo marljivo radi je dostava fantomskih računa potrošačima koji nisu utemeljeni na članku 24. Zakona o zaštiti potrošača tj. da se plaća po potrošnji.
Pored svim malverzacija na koje smo ukazali sada, a i državni inspektorat je pokrenuo prekršajne prijave, najnovija spoznaja je zapanjujuća. A to je spoznaja da Toplana uredno izdaje svoje račune iako su na mnogim mjernim mjestima (podstanicama), neispravni mjerni instrumenti.
Tamo gdje su mjerni instrumenti u kvaru (a upitno zašto su mjesecima u kvaru) Toplana primjenjuje sumnjivu odredbu iz Općih uvjeta isporuke toplinske energije, koji nisu usklađeni sa Zakonom o isporuci toplinske energije, a još manje sa Zakonom o zaštiti potrošača, da naplati PROCIJENJENU isporuku toplinske energije.
No na većini mjernih instrumenata po kojima Toplana naplaćuje isporuku Toplinske energije nije provedeno redovno petogodišnje ovjeravanje (baždarenje), pa se ti instrumenti smatraju neispravnim.
To potvrđujemo izvješćem Državnog inspektorata koji je upravo to utvrdio na mjernom instrumentu u stambenoj zgradi u ulici Celestina Medovića br.5 po prijavi predstavnika stanara gospodina Srećka Curmana (člana Udruge “KORANA” ujedno posebnog savjetnika i koordinatora sa tvrtkama koje pružaju javne usluge u gradu Karlovcu).
Državni inspektorat pored toga što je naložio promptnu zamjenu mjernog instrumenta s ispravnim zbog povrede članka 19. Stavak 1. Zakona o mjeriteljstvu je pokrenuo optužni prijedlog nadležnom prekršajnom sudu. Ujedno je dao naputak kako zatražiti od Toplane povrat nezakonski naplaćenih sredstava.
Kako se može nazvati ta rabota Toplane neka potrošači sami zaključe. A Organizacija “ROZP” javno poziva sve predstavnike stanara (a to su morali napraviti upravitelji zgrada) da prekontroliraju mjerne instrumente kojima se mjeri isporuka toplinske energije, te da ako nisu baždareni u zadnjih 5 godina zatraže od Toplane promptnu zamjeni istih, a ako se ne odazove da naprave prijavu Državnom inspektoratu.
Nadalje predlažemo i pozivamo oštećene potrošače (tarifne kupce) da sukladno Općim uvjetima isporuke toplinske energije na koje se voli pozivati direktor Toplane, a prema članku 91. i 92. Zatraže povrat nezakonito naplaćenih računa i da se izdaju novi ispravni računi o isporuci toplinske energije.
Ultimativno i bez odgađanja tražimo u ime 55.981 potrošača – građanina da u Gradu Karlovcu profunkcionira pravna država, da se poštuju pozitivni hrvatski zakoni i da lokalna samouprava provodi volju naroda (potrošača – građana kojima su dužni biti na usluzi) po svim demokratskim načelima.
Željko Tomašić. mag.ing.aedif.








